Kbt

Efter en dålig nattsömn (03:00 - 09:00) med många avbrott där jag vaknade , var det dags att göra sig i ordning för att gå på kbt behandlingen som är en gång i veckan , meningen för mig med detta är att bryta gamla negativa mönster till något positivt och varje vecka får jag med mig en hemuppgift som jag ska göra.
 
Förra veckan var det tills idag att skriva ner hur lång tid jag lägger på diverse saker som ger mig energi och dom som drar energi ifrån mig , jag slarvade rätt rejält och skrev upp detta i morse , tack och lov kom jag ihåg vad jag hållt på med för en gångs skull så det gick bra ändå .
 
Den här gången fick jag i uppgift att sätta timer på det jag ska göra , uppskatta en tid det kommer ta och när tiden är slut så ska jag avsluta oavsett ( med vissa modifieringar förstås , tex sätter jag 40 minuter på lasange och den inte är klar så ska jag ju inte bara ta ut den ur ungnen och kasta ) , varför jag gör detta är för att lära mig lägga fokus på en sak i taget då jag gärna sätter igång 15 projekt under tiden jag bara egentligen skulle göra 1 sak och helt plötsligt har det gått 4 timmar och jag inte har gjort det jag tänkt.
 
Det finnns vissa saker jag inte tänker klocka dock , och det är bland annat middagslagning , blir jag för stressad är risken överhängande stor att jag bara skiter i att laga mat helt och hållet ( ja , jag har problem med mat ) , bloggandet för där får det ta den tiden det tar , det är ett utlopp jag behöver och inte kan forcera  och sist men inte minst att bada badkar , det är mitt största avslappningsmoment som jag inte vill störa , ibland badar jag 10 minuter ibland en timme.
 
 
Akleja som knoppar på balkongen , den överlevde vintern och är tacksam nog att vilja blomma för mig



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0