Dag 11 ,del 2

Flängde runt halva stan på diverse secondhand butiker för att leta efter en lämplig soffa , på första stället hade dem inga soffor alls , så det var ju inte speciellt svårt att försöka hitta en lämplig , men det var en timme kvar tills nästa ställe öppnade så jag tänkte att det kanske fanns något annat roligt (läs kläder) , men tyvärr var det fel storlek eller inte något jag ville ha .
 
Väljer att 20 minuter gå vidare till nästa ställe där jag vet att dom har en lokal enbart för möbler , men ja eftersom det var 40 minuter kvar innan det skulle öppna så valde jag att just promenera dit och trots att jag sölade så in i helvete kom jag ändå fram med 10 minuter till godo , jag hatar att vänta , jag blir fruktansvärt stressad av det , oavsett om jag väntar på bussen eller läkaren , jag har inte tid att vänta , saker måste gå fortare även om det inte behövs överhuvudtaget, så givetvis börjar jag stressröka , kunde inte ens njuta av det vackra vädret som var.
 
Jag är en sådan människa som inte kan sitta kvar på restaurangen efter en måltid och rulla tummarna, jag kan inte vänta på att tid ska förflyta utan att det händer något, jag måste ha en extra sysselsättning för att bli lugn, tex som att se på film , om jag är i sällskap håller jag mig "aktiv" med att äta/dricka något , är jag själv kan jag både måla , mobilspela och ändå följa filmen , så ni kan ju gissa hur underbart det är att vänta på bussen , i kassakön, i telefonen , hos läkare m.m.
 
Hur som helst , när dom väl öppnar så ser jag några soffor som kan vara intresse , men det som inte var reserverat var antingen för smått , slitet, blekt m.m visade det sig när jag väl gått igenom sortimentet och jag började bli trött , vill ju bara ha plats för oss ( jag och barnen) när vi har lördagsmys så vi slipper sitta som packade sillar , men det fanns ett till ställe till som inte brukar ha något vettigt i möbelväg.
 
Åkte dit med tanken att jag åtminstonde kollat stället i alla fall och kan utesluta det med om inte annat , men tji fick jag (tack och lov) , där stod en snygg soffa som var något större än den jag har ( finns begränsat med utrymme då mitt vardagsrum även är mitt sovrum) och det var inget ockerpris på den heller .
 
Så när jag sen kom hem igen så har jag spenderat resten av dagen med att möblera om och ta hand om tvätten då jag som sagt hade tvättstugan , blir påmind om igen att jag måste börja träna , flytta möblerna var otroligt jobbigt och jag orkade inte länge förens jag var tvungen att vila mig av utmattning, soffan dyker upp i morgonbitti varav min hurtighet .
Tyvärr tog detta all min energi så jag har redan kommit av mig med målningen från igår , jag hoppas lite på dåligt väder så jag kan fokusera på det igen , är solen framme , måste jag ut , kan inte hjälpa det.
 
Jag tror medicinerna börjar hjälpa , jag får mindre problem för varje dag som går och det kreativa börjar ta plats , jag hoppas det fortsätter , jag vill inte tillbaka där jag var för snart 8 veckor sen ....
 
 
a n n i k a
2016-03-30 @ 16:19:31
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Fin bild!

Svar: Tackar men den är inte min , glömde bort att länka den mitt i allt men nu så :)
Lepidoptera




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0