Dag 3, del 2

Tänkte att jag behövde en dusch efter samtalet, jag hade ju givetvis börjat svettas något enormt av nervositet och ville inte sitta hos läkaren så. 

Hoppar in i duschen, fortfarande skakig, står och försöker göra dom där förbenade andningsövningarna som terapeuten bad mig göra för redan 6 dagar sen,  detta hjälpte ju inte nämnvärt eftersom jag redan var i själva attacken,jag har mig själv att skylla. 

Efter duschen lyckas jag ändå samla ihop mig (och tvätten),  beger mig ner till tvättstugan straxt före jag ska till vårdcentralen,  nervositeten släpper inte men jag har slutat skaka om inte annat. 

Halvvägs till vårdcentralen, bryter en ny attack ut, det känns som jag ska dö, jag får inte luft trots att jag tar djupa andetag, jag märker hur det börjar snurra runt mig så jag stannar till blundar, försöker få luft, försöker andas, det hjälper lite grann, yrseln försvinner. 

Väl inne på vårdcentralen lyckas jag balansera ut det hela, läkaren drar ut på tiden med föregående patient så jag får tid att lugna ner mig. 

Han förlänger min sjukskrivning och jag fick ångestdämpande medicin utskrivet som jag bönat och bett om,ska plocka ut medicinen på apoteket, sorten finns inte på något apotek i stan, jag får vänta till onsdag. 

Går ut ur apoteket och inser att jag är ovanligt samlad, jag tror kroppen redan tagit ut sin del idag jag börjar bli trött , tar en cigg och knatar iväg till bussen hem. 

Inser när jag väl kommer hem att jag glömt bort tvättstugan och lassar ur den rena och slänger in det i torktumlaren, startar igång två nya maskiner smutstvätt och beger mig tillbaka till lägenheten. 

Kollar på klockan, halv 6,  dags att försöka äta, kaffet jag drack i morse täcker inte riktigt dagsbehovet även om jag egentligen inte är hungrig, så jag börjar laga till kvällsmiddag, det får bli zucchinisoppa, enklast att göra. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0