Dag 12

Nästan två veckor har det gått sedan jag började denna bloggen och mer sen jag fick uppgiften av teraputen , jag har fortfarande inte kommit igång med andningsövningarna men jag envisas i alla fall med att skriva dagboken och är faktiskt lite stolt över mig själv , då jag normalt sett ger upp/glömmer en hel del projekt jag sätter igång .
 
Sov otroligt dåligt i natt , först och främst hade jag flyttat sängen men sen så var det ju anledningen till varför jag hade flyttat den , jo soffan skulle ju dyka upp , så mitt sovmönster har varit att jag vaknat nästan varje timme sen jag gick och la mig i tron om att det var dags att stiga upp .
 
Vid nio ringde telefonen , det var inte alarmet utan från secondhand butiken , 'tyvärr har det kört ihop sig med bärhjälpen , känner du någon som kan hjälpa till och bära nu här på morgonen' , deet gjorde jag ju inte , påsken är över så folk jobbar igen , ' men ska vi säga i morgon istället då?' , det fick bli så , vardagsrummet ser för jäkligt ut eftersom en stor del av möblerna står huller om buller så det finnns plats att få in soffan , men det är inte mycket att göra åt .
 
Låg kvar i sängen och dröjde mig , ville inte gå upp men det visade sig vara omöjligt att somna om , problemet med sömnbristen är att mitt allmäntillstånd sjunker på en gång , satte mig på sängkanten och fick en käftsmäll melankoli som ett brev på  posten , klädde på mig och gjorde iordning frukosten , dvs kaffet , tar mig ut på balkongen för morgonciggen, mulet , som jag ville men melankolin tillät mig inte njuta av det.
 
Men mitt i min negativitet som verkade kunna bli en dagslång nedstämdhet , när jag står med ciggen i munnen ser jag det , svanar!
 
Flygande svanar , det var så vackert att jag nästan började gråta , det blev än tvärvändning av humöret och då är det svårt att hinna med varav den överdrivina reaktionen , men det gjorde mig glad , jag är inte i lika bra form som igårkväll , men det finns en chans , jag ska ta och försöka måla idag igen , lite senare när jag landat en stund.
 
Inte min bild (klicka på bilden för länk)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0