Dag 3

Läkarbesök om ungefär 2 timmar och jag är nervös som få,vet inte om jag får förlängd sjukskrivning eller om jag kommer få medicin för ångesten. 
 
Vaknade upp och idag var det inte tomhet som fyllde mig när jag slog upp ögonen utan hur jag ska få ihop det med räkningar och mat för april måndag, så direkt stressmoment. 
 
Får kort därefter ett mail om lönespecifikation, går in på mitt konto och ser att jag kommer få in så jag klarar mina räkningar och jag blir så fruktansvärt glad, lättnaden är komplett, det kommer inte finnas pengar till mat men alla räkningar kommer att bli betalda,mat finns i frysen så ett tag framöver klarar jag mig lugnt på det. 
 
Sätter igång lite kaffe och går på toa, givetvis ringer då försäkringskassan så jag inte hinner svara. 
 
Det gäller min ansökan om sjukpenning, det fattas delar, jag måste ringa upp. 
 
Ringer upp, får telefonsvarare,  blir stressad och börjar ofrivilligt skaka,  går ut på balkongen och stressröker, går in igen provar ringa. 
 
Hon är trevlig från försäkringskassan,jag fortsätter skaka, börjar må illa, jag hatar att ringa myndigheter , jag måste ha ett intyg från min arbetsgivare som jag inte klarar av att prata med och tårarna börjar rinna,samtalet avslutas.
 
Karusellen är igång, från oro till total glädje, till panikångest på mindre än en timme. 
 
Tvättstugan om 20 minuter och jag bara sitter och gråter, behöver en till cigg. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0