Dag 7, del 2

Igår var jag bortbjuden på påskmiddag med killen jag träffar och hans familj, en familj jag bara träffat hälften av 1 gång innan, och trots att jag tackat ja till detta och såg fram emot det, så var jag lika nervös för det. 

Sociala situationer, speciellt när det gäller familj och släkt som jag inte känner , tär väldigt mycket på mig, även om det går problemfritt i slutändan så försöker jag läsa av alla, anpassa mig efter situationen, försöka lära mig vilka sociala regler som gäller för just den här familjen, samtidigt som jag försöker själv bidrag med samtalsämnen,komma ihåg vad alla säger, vara artig och ge varenda människa lika mycket "uppmärksamhet".

Om jag tex råkar vara fysiskt sjuk (tex förkylning, stukat handen, huvudvärk osv) när dessa situationer dyker upp så orkar inte mitt sinne parera alla intrycken och har insett att folk tror jag inte bryr mig, är otrevlig/oartig,för tyst m.m.

Jag kan nämligen glömma vissa saker sociala regler som gäller när jag inte är 100% alert,  tex den basala saken som att säga 'tack för maten' om någon bjudit på middag, och vissa är mer lättkränkta än andra och tror jag hatar dem i det ögonblicket ungefär. 

Så ja, sociala situationer stressar skiten ur mig trots att jag samtidigt gillar sällskap, för jag vill inte uppfattats som ett as,då jag inte anser att jag är ett, har i alla fall inga intentioner för att vara det. 

Hur som helst, middagen gick över förväntan, jag var nervös som sagt men det blev många skratt och vi var där i flera timmar utan att det kändes som jag ville fly. 

Väl tillbaka där killen jag träffar,bor, så valde vi helt enkelt att se på film och lyckades båda somna i soffan. 

I morse när jag vaknade kändes det riktigt bra, jag kände mig lättad och såg fram emot äggjakten jag blev inbjuden på, pussade av killen och begav mig för att bli upphämtad så vi kunde köra iväg, det visade sig att jakten pågick över halva kommunen kändes det som, men det var otroligt kul även om det blev en hel del terränglöpning för att vi (vi var ett lag på 3 av 9 personer) skulle få flest ägg först och vi lyckades faktiskt. 

Efter jakten tog vi lunch ute på restaurang och småpratade i nästan 2 timmar,fick skjuts hem till mig och nu ska jag nog bara försöka ta det lugnt med katten , men kvällen är ung så man vet inte. 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0