Dag 9, del 2

Jag hade rätt fullt igår så jag hann inte riktigt skriva klart gårdagen, men tänkte ta igen det nu, skrev som sagt ett riktigt långt inlägg innan idag men det försvann så jag gör om det nu istället. 
 
Efter inlägget igår, så begav jag mig iväg för att spela lasergame, totalt var vi 11 stycken och jag kände bara 1 person, jag hade fått förfrågan på fredagen och tackade ja, ångrade mig genast, just för mina personliga problem med nya människor och dom komplikationer som kan uppstå när jag missar dom oskrivna sociala reglerna, oftast brukar det som sagt gå bra men det tär. 
 
Så inte helt oväntat så var jag ordentligt nervös när det började närma sig, men jag tvingar mig själv gå igenom detta, för att bryta mina gamla mönster,försöka skapa nya vägar helt enkelt. 
 
Har aldrig under mina 31 år någonsin spelat lasergame,så förutom 9 personer jag inte känner så har jag ingen aning om vad jag gett mig in på, först och främst hade jag inte riktigt valt rätt kläder, jag hade nämligen inte insett hur fysiskt jobbigt det skulle bli så skjorta,jeans och kängor var inte helt optimalt. 
 
Det var bokat tre pass, 20 minuter per pass, första passet försökte jag mer eller mindre bara orientera mig runt banan och komma ikapp det hela, andra passet hade jag fått kläm på det och sista passet var jag så slut att jag blev grovt illamående men jag hade skitkul, det var hur jobbigt som helst men det var länge sen jag hade så kul. 
 
Väl hemma sen var det bara hoppa i duschen och göra sig iordning för att bege mig av igen, min närmaste vän hade bjudit in mig på middag och sen var det utgång som gällde. 
 
Lyckades för en gångs skull inte supa mig dräggfull,det ligger ju för min del att hålla igen om jag vill men oftast vill jag inte det, jag vill mest bort från mig själv en stund , jag brukar inte göra bort mig eller bete mig illa på något sätt och jag har kul men jag får fruktansvärd bakfylleångest dagen efter , om det är något som sätter igång ångest så är det alkohol, oavsett hur kvällen sett ut, lägg till huvudvärk, kanske några omgångar av spyor på morgonkvisten och allmänt hängig/trött blir det sju resor värre. 
 
I morse (igår nu rent tekniskt sett)när jag vaknade så vaknade jag då utan vare sig bakfylla eller ångest,  frukost på balkongen idag igen och bokade med min vän att ta en runda på Mio möbler bara för att komma ut. 
 
Väl där så hittade jag en soffa som jag gillade,  den jag har börjar nämligen bli väldigt trång för mig och barnen och det är ju inte så att barnen blir mindre så den behövs,men när säljaren kontaktar resursbank så får jag reda på att jag måste ha en medsökande för att få göra en avbetalning, men på resursbank kunde man inte se varför just nu, fick lite klämmkäckt av säljaren att kanske någon av mina föräldrar kunde gå in, tänkte i mitt stilla sinne, farsan är ju död sen flera år tillbaka, morsan har missbrukat bort sig själv och vi har inte haft kontakt på sisådär 20 år, men det var bara avboka soffan och försöka reda ut varför jag som har fast heltidsanställning sen 2014, inga lån eller betalningsanmärkningar ska bli omyndighetsförklarad. 
 
Givetvis kan jag ju bara lägga pengar på hög men jag blev så ställd, sen blir jag både arg och ledsen samtidigt, inte för soffan, det är skitsamma, men trots att man sköter sig inte får ta en avbetalning. 
 
Hur som haver, tog vi en fika efteråt sen begav jag mig hem igen, tog ett bad och sen fixade middag, resten av kvällen har bestått av serier och målande samt godisätande. 
 
Hade ett anfall av ångestattack, med ofrivilliga tårar under kvällen men nu har jag i alla fall lugnande, tyvärr tar det över en timme innan dom verkar för mig så även om dom hjälper så känns det inte så och jag blir så trött, trött på ångesten, trött på mig själv och känner att jag inte orkar.. 
 
Lite självdistans måste man ändå ha 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fienden.blogg.se

Ocensurerat om att leva med psykisk ohälsa

RSS 2.0